Ricardo Kaljouw
Alpinist, Vulkaan liefhebber en Avonturier

Over

Ricardo Kaljouw

De wereld verkennen gaat niet alleen over het bereiken van de top, maar ook over de reis, de adrenaline en de verhalen die we onderweg verzamelen. Als alpinist, vulkaanliefhebber en avonturier drijf ik mezelf tot nieuwe uitersten en omarm ik de wilde landschappen die mijn grenzen testen. Maar het gaat niet alleen over het veroveren van bergen of aan de rand van een uitbarstende vulkaan staan, maar ook over het ontdekken van wat er achter de horizon ligt, zowel in de natuur als in het leven.

Korte Bio

Vanaf jonge leeftijd was ik gefascineerd door de grootsheid van marineschepen en de dappere zeelieden die de verste uithoeken van de aarde verkenden. Geïnspireerd door hun reizen, sloot ik me aan bij de Nederlandse marine, waar ik op missies over de hele wereld diende en ervaring uit de eerste hand opdeed in enkele van ‘s werelds meest afgelegen en uitdagende gebieden. Na een decennium van dienst ontdekte ik een andere passie die perfect verweven was met mijn liefde voor verkenning: alpinisme. De volgende tien jaar richtte ik mijn blik op ‘s werelds hoogste en meest ontzagwekkende vulkanen. Door vastberadenheid en doorzettingsvermogen werd ik de eerste persoon uit de Benelux die de Volcanic Seven Summits Challenge overwon, waarmee ik een opmerkelijke mijlpaal bereikte als de 50e persoon wereldwijd die deze buitengewone prestatie volbracht. Mijn reis gaat verder, gedreven door hetzelfde gevoel van avontuur en ontdekking dat mij naar de marine en naar de toppen van enkele van de krachtigste natuurkrachten op aarde leidde.

Details

Portfolio

Audio samples

Ik spreek over...

Categorie: /