Maike Rosenkamp
Ik ben geregistreerd diëtist & personal trainer en ik deel hier graag mijn kennis over!

Over

Maike Rosenkamp

Hoi!

Ben je op zoek naar een podcast gast op het gebied van voeding en/of fitness, specifiek gericht op vrouwen? Als gediplomeerd diëtist en personal trainer, richt ik me specifiek op vrouwen. In een wereld waar veel gezondheids- en fitnessinformatie nog steeds is afgestemd op het mannelijke lichaam, wil ik graag meer kennis en bewustzijn creëren over dat het vrouwelijk lichaam heel anders in elkaar steekt en hele andere behoeftes heeft.

Zo houd ik heel erg rekening met de hormonale cyclus van vrouwen, waardoor ze beter kunnen presteren, zich beter kunnen voelen en hun gezondheidsdoelen op een duurzame manier kunnen bereiken. Ik weet zeker dat het leren begrijpen van het vrouwelijk lichaam veel beter werkt dan het proberen aan te passen aan de standaarden die voor mannen zijn ontworpen. Daarnaast ben ik ook wel een beetje klaar met het feit dat er nog zo veel gefocust is op het mannelijk lichaam, terwijl wij inmiddels al zo lang weten dat het vrouwelijk lichaam echt anders werkt.

Ik sta klaar om mijn kennis, passie en inzichten te delen en bij te dragen aan waardevolle gesprekken die je publiek zullen inspireren en informeren.

Korte Bio

In 2023 ben ik afgestudeerd als diëtist aan de Hanze Hogeschool in Groningen.
Hier heb ik in 2022 mijn fitness diploma behaald.
Sinds begin 2024 werk ik in een Sportcentrum als diëtist en personal training, dit sportcentrum is een stichting die zich focust op mensen met een lagere inkomen en daarnaast mensen die weer willen integreren in de samenleving.

Ook ben ik eind 2023 begonnen met mijn eigen bedrijf als online diëtist en personal training, deze richt ik dus specifiek op vrouwen (voor meer informatie kan je kijken op mijn website: www.myglowcoach.nl

Details

Portfolio

Audio samples

Ik spreek over...