Eefke Bodt
Eefke Bodt | Kompas voor leiders in de maakindustrie

Over

Eefke Bodt

Kompas voor leiders in de maakindustrie. Ik help verkennen wat er mogelijk is als je durft te vragen: “Zeg, klopt dit eigenlijk nog wel?”

Korte Bio

Zeg, klopt dit eigenlijk nog wel?
Als kompas voor leiders in de maakindustrie, met 25+ jaar ervaring in (zelf)leiderschapsontwikkeling, teamontwikkeling en organisatieverandermanagement, is dat de eerste vraag die ik hardop stel. Een vraag die alles in beweging zet.
Als dochter van ondernemers in de maakindustrie, en doordat ik na mijn studies ook in deze branche ben gaan werken, ken ik de taal, uitdagingen en dynamiek van deze sector van binnenuit. Dat maakt mij de gids die leiders en organisaties nodig hebben in een tijd waarin oude antwoorden geen soelaas meer bieden.
Ik begeleid leiders op elk niveau — van directie tot teamleider — in (zelf)leiderschapsontwikkeling, teamontwikkeling en organisatieverandering. Leiderschap niet als project, maar als fundament. Want waar oude structuren afbrokkelen, begint de beweging.
Ik ben geen coach met het perfecte antwoord. Ik ben een change agent, een spiegel. Zonder scripts, zonder theater, zonder mantra’s en zonder poespas. Wel met stevige vragen en confronterende spiegels — met liefde en respect.
Mijn werkwijze — de “Zeg, klopt dit nog wel?” Approach — werkt met vijf stappen: Stilstaan · Ontrafelen · Herijken · Ontwikkelen · Verankeren. Altijd afgestemd op de mens, het team en de organisatie.
Ik spreek over leiderschap in de maakindustrie: waarom verandertrajecten cosmetisch blijven, waar de kloof tussen directie en werkvloer ontstaat, en wat er écht nodig is als generaties en culturen botsen in een productiebedrijf.
Ook gaat het over de valkuilen van operationeel denken, hoe leiders vastlopen én weer in beweging komen, en waarom de beste vraag die je jezelf kunt stellen soms ongemakkelijk eenvoudig is:
Zeg, klopt dit eigenlijk nog wel?

Details

Portfolio

Audio samples

Ik spreek over...